Rabu, 15 Agustus 2012

Pameran Pembangunan 2012 `


Pameran pembangunan tahun ini dilaksanakan serangkaian Peringatan HUT ke-54 Pemerintah Provinsi Bali dan HUT ke-67 Kemerdekaan Republik Indonesia Tahun 2012. Kegiatan ini diikuti 187 stan dari unsur instansi pemerintah, lembaga pusat di daerah, dinas di lingkungan Pemprov Bali, perwakilan pemerintah kabupaten/kota se-Bali, perwakilan BUMN/BUMD, perguruan tinggi negeri dan swasta, serta UMKM. Pameran akan berlangsung mulai 14 Agustus hingga 23 Agustus 2012 dengan mengambil tema, ”Melalui Pameran Pembangunan Provinsi Bali Tahun 2012 Kita Perkokoh Kearifan Budaya Bali dalam Rangka Mewujudkan Bali Mandara” serta menampilkan 33 kegiatan seni.
----------------------------------------------------------------------

Engglish  

2012 development exhibition

Development Exhibition of this year held a series of 54th Anniversary of Bali Provincial Government and the 67th Anniversary of the Republic of Indonesia in 2012. This activity was followed by 187 booths from government agencies, central agencies in the area, in the Bali government agencies, representatives of local governments / municipalities in Bali, representatives of state / public enterprises, public and private universities, as well as SMEs. The exhibition will be held from August 14 to August 23, 2012 with the theme, "Through the Bali Provincial Development Exhibition in 2012 we reinforce Indigenous Balinese Cultures in Order To Achieve Bali Mandara", and features 33 art activities.
-------------------------------------------------------------------------

日本語

2012年の 開発

今年の開発は、バリ州政府の第54周年記念、2012年にインドネシア共和国第67回記念のシリーズを開催しました。この活動は、バリ政府機関の政府機関から187ブース、エリア内の中央省庁続いた、バリ島の地方自治体/地方自治体の代表、州/公営企業公·私立大学だけでなく、中小企業の代表者展覧会は、"我々はバリマンダラを達成するために先住民バリの文化を強化2012年にバリ地方開発を通して"をテーマに8月14日から2012年8月23日開催され、33芸術活動を提供していますされます。

Rabu, 01 Agustus 2012

Bali International Choir Festival 2012 at Art Centre

Bali International Choir Festival 2012 adalah sebuah usaha yang unik dalam kehidupan paduan suara internasional, menggabungkan inovasi artistik, pengembangan profesional, dan kolaborasi antar dalam keajaiban pulau tropis Bali. Paduan suara, konduktor individu, dan penyanyi individu dari seluruh dunia diundang untuk berpartisipasi.
Berpartisipasi paduan suara dapat memberikan pertunjukan konser, berpartisipasi dalam musik Bali dan lokakarya tari, berkolaborasi dengan paduan suara lokal dan internasional, dan memiliki klinik dengan dibedakan Eropa, klinisi Asia, dan Amerika. Peserta individu, konduktor dan penyanyi akan berpartisipasi dalam sesi simposium fokus pada inovatif dan dinamis kerja paduan suara kreatif dan pengembangan profesional. Sebagai bagian dari simposium, semua peserta akan menyanyikan karya abadi Vaughan Williams 'Dona Nobis Pacem dengan orkestra simfoni dan musik dan tari Bali.
Indonesia merupakan budaya yang dinamis dan luar biasa, paduan suara Indonesia yang aktif secara internasional, memenangkan penghargaan internasional utama. Membuat musik di pulau magis dengan paduan suara lokal yang sangat baik dan menikmati spiritualitas menghangatkan hati dari budaya Bali adalah sekali dalam seumur hidup kesempatan. Ini adalah festival paduan suara internasional pertama yang akan diselenggarakan di Pulau Bali.

Program Simposium ini dibangun di sepanjang kebutuhan untuk memberikan pengalaman yang beragam serta intensif, aktivitas sekuensial untuk penyanyi paduan suara dan konduktor. Simposium ini akan membawa presenter dari Eropa, Amerika Serikat, Kanada, Asia Timur dan Tenggara. Penekanan dari semua sesi akan berada di menyenangkan dan pengalaman musik yang menantang.

Dalam lokakarya Intercultural, seorang musisi Bali akan bekerjasama dengan musisi paduan suara dan akan memimpin eksplorasi dengan peserta. Eksplorasi ini akan berbasis di gamelan tradisional Bali, lagu, dan cerita rakyat yang dramatis narasi dan tarian. Peserta akan membuat improvisasi grup vokal menggunakan
proses, ide-ide  musik Bali dan Barat



 ----------------------------------------------------------------------------------

English 
 
 The Bali International Choir Festival 2012 is a unique endeavour in international choral life, combining artistic innovation, professional development, and intercultural collaborations in the magic of the tropical island of Bali. Choirs, individual conductors, and individual singers from all over the world are invited to participate.
Participating choirs may give concert performances, participate in Balinese music and dance workshops, collaborate with local and international choirs, and have clinics with distinguished European, Asian, and American clinicians. Individual participants, conductors and singers will participate in symposium sessions focussing on innovative and dynamic creative choral work and professional development. As part of the symposium, all participants will sing Vaughan Williams’ timeless masterpiece Dona Nobis Pacem with a symphony orchestra and Balinese music and dance.
Indonesia is a dynamic and extraordinary culture; Indonesian choirs are active internationally, winning major international prizes. Making music on this magical island with excellent local choirs and enjoying the heart-warming spirituality of Balinese culture is a once in a lifetime opportunity. This is the first international choral festival to be held on the island of Bali.

The Symposium programme is constructed along the need to provide diverse experiences as well as intensive, sequential activity for choir singers and conductors.  The Symposium will bring presenters from Europe, the USA, Canada, East and Southeast Asia.  The emphasis of all sessions will be on joyful and challenging musical experiences.

In the Intercultural workshop, a Balinese musician will team up with a choral musician and will lead an exploration with participants. This exploration will be based in traditional Balinese gamelan, songs, and dramatic narrative folk tales and dances. Participants will create group vocal improvisation using Balinese and Western musical ideas and processes.
 ---------------------------------------------------------------------------------------

 
日本語

バリ国際合唱フェスティバル2012は、芸術的な革新専門的能力の開発、バリ熱帯の島の魔法の異文化コラボレーションを組み合わせることで、国際的な合唱生活の中でユニークな試みです。合唱団は個々の導体そして世界中から個々の歌手参加するように招待されています。
合唱に参加する著名なヨーロッパ、アジア、アメリカの臨床医と診療所を、コンサートの公演を、ローカルおよび国際的な合唱団とのコラボレーションバリの音楽とダンスのワークショップに参加し、あるかもしれません。個々の参加者は導体および歌手は革新的でダイナミックな創造的な合唱作品専門的能力の開発に焦点を当てたシンポジウムセッションに参加します。シンポジウムの一環として、すべての参加者はオーケストラとバリの音楽とダンスでヴォーン·ウィリアムズ'不朽の名作ドナノビスパケムを歌います。
インドネシアは、動的および臨時の文化であり、インドネシアの合唱団は、主要な国際的な賞を受賞するなど、国際的に活躍されています。優れた地元の合唱団この魔法の島で音楽を作り、バリの文化の心温まる精神性を楽しんで、一生に一度の機会あるこれは、バリ島開催される初の国際合唱祭です

シンポジウムプログラムは、多様な経験だけでなく、合唱団の歌手や導体のための集中的なシーケンシャル活動を提供する必要性に沿って構築されます。シンポジウムでは、ヨーロッパ、アメリカ、カナダ、東アジア、東南アジアからプレゼンターをもたらすでしょう。すべてのセッションの重点はうれしさとやりがいの音楽体験なるでしょう。

異文化ワークショップでは、バリのミュージシャンが合唱ミュージシャンと提携し、参加者と探査をリードします。この探査は、伝統的なバリのガムラン、歌、劇的な物語の民話や踊り基づいて行われます。参加者は、バリ料理と西洋音楽のアイデアやプロセスを使用して、グループのボーカルの即興を作成します。