Rabu, 27 Juni 2012

History of Bali Arts Festival

When tourism took off after 1965, the Balinese insisted that it followed cultural guidelines: if tourism was to be accepted, it was to be a cultural tourism, or "pariwisata budaya".
As the Balinese put it: "Tourism should be for Bali instead of Bali for tourism." In time, this idea become national policy, as part of a larger revping of regional cultures for national purposes. The policy owes much to the former Director General of Culture (1968-1978) and Governor of Bali (1978-1988), Ida Bagus Mantra, an Indian-educed Balinese. It led, on the one side, to the creation of enclave resorts such as Nusa Dua to limit the direct impact of tourism, and on the other, to a long haul cultural policy aimed at nurturing and preserving the traditional agrarian culture while adapting it to the demands of modernity, and in particular of "cultural tourism".
At the village level, local music groups, dances and other cultural events were inventoried, then supported by a series of contests at the district and regency level. The ensuing competition energized the cultural life of villages, whose "young blood" was already being drained to the city by the process of economic change and urbanization.
Schools of dance and art were created, in particular the Kokar conservatory and the STSI School of Dance and Music. Beside research, these schools replaced the traditional master/disciple relationship by modern methods of teaching; standardized the dance movements, produced new types of Balinese dances for tourism and modern village entertainment. Most important, it enabled former students to return to the villages as teachers, where they diffused, beside the creed of cultural resilience and renewal, new dances and standardized versions of old ones.
Many of the performances are held at the amphitheater which can hold up to 6,000 spectators, in a temple-like stage.

Each year, the Bali Arts Festival, beside the fed classical dances of the island, such as the legong, gambuh, kecak, barong, baris, mask dances and the like, is based on the theme around which new "dance choreography" is produced and old village dances and activities revived. Over the years, the whole range of classical Balinese stories - Ramayana, Mahabharata, Sutasoma, Panji - have thus been turned into "colossal" Sendratari Ballets.
The main challenge to the Arts Festival is obviously economic in nature. As village life is increasingly feeling the strains of monetary considerations, dancers, musicians and others cannot be expected to continue participating simply for the sake and the pleasure of it. As costs soar, new sources of financing have to be found. The obvious answer is the private sector and in particular the tourism industry. The greater task then is to convince the hotels, travel agencies and tourist guides to be more participatory in the Arts Festival rather than to their own sponsored events.
Considering the pride the Balinese have in their culture, and the adaptability and dynism they have always demonstrated, this little hurdle can be overcome. Trust the Balinese. They will eventually succeed to transform their tradition into a modern, Balinese culture of their。
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日本語

観光は1965年以降に離陸すると、バリは、それが文化的なガイドラインに従っていると主張:観光が受け入れられることになっていた場合、それは文化観光、または "文化観光"であることだった。バリがそれを置いたように: "観光はバリの代わりに、バリの観光のためでなければならない。"時間では、この考え方は、国家の目的のために、地域の文化の大きなの一環として、国の政策になります。ポリシーには、元文化局長(1968年から1978年)に負うところが大きいとバリ州知事(1978年から1988年)、井田バグース·マントラ、インド析出しバリニーズ。に適応しながら、それは伝統的な農耕文化を育み、維持を目的と長距離文化政策に、観光の直接の影響を制限するために、そのようなヌサドゥアとして飛び地のリゾート地の創出に、一方の側に、および他の上現代の、特に "文化観光"の要求。村レベルでは、地元の音楽グループ、踊りなどの文化イベントが地区と摂政レベルでのコンテストのシリーズでサポートされてその後、インベントリされた。その後の競争は "若い血"すでに経済の変化や都市化の過程で、市内に排水されていた村の文化生活を通電。ダンスと芸術の学校は特定のコカルのコンサバトリーとダンスと音楽のSTSIスクールでは、作成されていました。研究のほかに、これらの学校は、教育の現代的な方法で従来のマスタ/弟子の関係を置き換え、標準化されたダンスの動きは、観光業と現代の村の娯楽のためのバリ舞踊の新しいタイプを生産した。最も重要なのは、それがどこに彼らが拡散元留学生が文化弾力やリニューアル、新舞踊や古いものに標準化されたバージョンの信条の横に、教師として村に戻ることができました。公演の多くは円形競技場は神殿のような段階では、6.000観客を保持することができますで開催されています。毎年、このようなレゴン、ガンブフ、ケチャ、バロン、ライン、仮面舞踊などの島の給餌古典舞踊、横バリ芸術祭は、新たな "ダンスの振り付けは、"生成され周りのテーマに基づいていると旧村の踊りや活動が復活しました。長年にわたり、古典的なバリ風の物語の全体の範囲は - ラーマーヤナ、マハーバーラタ、スタソマ、パンジ - このように "巨大な"バレエバレエになってきた。芸術祭への主な課題は、自然の中で明らかに経済的である。村の生活がますます金銭的な考慮事項、ダンサー、ミュージシャン、その他の株は日本酒、それの喜びのために単に参加し続けることは期待できない感じです。コストが急上昇するなど、資金調達の新しい源を見つける必要があります。明白な答えは、民間企業であり、特に観光産業。大きなタスクは、ホテル、旅行代理店、観光ガイドが芸術祭ではなく、自分の主催のイベントにもっと参加型である

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